|
||
|
||
|
Precision Machine Parts Poland Ltd.: Odnieśli spektakularny sukces sprzedaży. Uważają, że ten rok będzie dla nich dobry, podobnie, jak dobry jest dla grupy, z której się wywodzą. O firmie, jej historii i rozwoju rozmawiamy z panem Jackiem Jędrasiewiczem.
PMP Poland zostało utworzone w grudniu 1997 roku przez International Tobacco Machinery Poland Ltd. Pamięta pan początki firmy?
- Na początku w firmie ITM Poland istniał niewielki wydział zajmujący się produkcją części skrawanych oraz elementów blaszanych. Ze względu na przewidywany wzrost popytu na maszyny i urządzenia produkowane przez Grupę ITM, właściciele podjęli decyzję, by otworzyć zakład, który zapewniałby dostawy części o wysokiej jakości oraz gromadził i optymalizował wiedzę dotyczącą technologii ich wytwarzania. Z tej idei wyrosła nasza firma - Precision Machine Parts Poland Ltd. Aby uniknąć zgubnego w skutkach , z punktu widzenia dalszego rozwoju oraz optymalizacji kosztów zamknięcia się w obrębie jednego rynku właściciele zdecydowali się wystawić PMP na wszechobecną grę popytu i podaży, czego efektem było pozyskanie w 1998 roku pierwszych zamówień na części dla przemysłu obrabiarkowego i spożywczego.
Od 1997 roku upłynęło sporo czasu. Ile osób zatrudnialiście na początku, a ile obecnie?
- Przedsiębiorstwo rozwijało i rozwija się bardzo dynamicznie. Na starcie zatrudnialiśmy około 60 osób. W tej chwili ponad 130. Wzrost zatrudnienia, jaki nastąpił w tych latach przełożył się na imponujące wyniki naszej pracy.
Jakie wyniki? Proszę się pochwalić?
- Działalność rozpoczęliśmy z wolumenem sprzedaży na poziome 6,5 mln PLN, żeby w roku 2003
osiągnąć 20 mln. Natomiast przełomowym dla naszej organizacji okazał się rok 2004, w którym to zwiększyliśmy naszą sprzedaż o 50 % osiągając poziom 30 mln PLN.
Rzeczywiście, to świetny rezultat, ale każdy sukces ma swoje fundamenty. Inwestycje? Nowe technologie? Marketing?
- To efekt kilku strategicznych dla przedsiębiorstwa decyzji. Zdecydowaliśmy się na duży program inwestycyjny względem naszego parku maszynowego, co w znaczący sposób podniosło jego wydajność. Bezsprzecznie trzeba inwestować w nowoczesne technologie, aby nie tylko rozwijać, ale również utrzymać się na rynku, którego jesteśmy integralną częścią.
Jakimi maszynami pracujecie?
- Zaufaliśmy produktom światowych liderów tj. Grupa DMG, Mikron, Bridgeport , Trumph, Agie.
Czy korzystaliście już ze środków finansowych UE?
- Inwestycja grupy ITM w firmę PMP bazowała na środkach własnych jak również w pewnej części na finansowaniu pochodzącym z programów rozwojowych UE.
Firma to nie tylko maszyny, ale głównie załoga. Kim są Wasi ludzie?
-Stanowimy ambitny, kompetentny i doświadczony zespół. Lubimy nowe projekty i związane z nimi wyzwania. Przykładami tego typu przedsięwzięć niech będą bardzo sprawne prowadzenie systemu zarządzania jakością ISO oraz przemodelowanie firmy na tory zarządzania poprzez Project Management.
Proszę opowiedzieć o swojej osobie w firmie?
- W Precision Machine Parts Poland Ltd. pracuje od samego początku. Aktualnie pełnię obowiązki kierownika działu handlowego. Zajmuję się kreowaniem polityki handlowej firmy, koordynacją sprzedaży i pozyskiwaniem nowych klientów.
Czy grupa ITM pomaga Wam w rozwoju firmy?
- Nasza produkcja oparta jest w dużej mierze na dostawach części do grupy ITM, która często służy nam dobrą radą w różnych kwestiach biznesowych. Mamy nadzieję, że rok 2005 będzie dobrym zarówno dla grupy jak również dla PMP.
Dlaczego tak przewidujecie?
- Przewidujemy tak z uwagi na rosnące zapotrzebowanie na części naszej produkcji w kraju i za granicą. Konkurujemy z firmami europejskimi, tak więc zarówno poziom obsługi naszych klientów jak również jakość naszych części muszę prezentować europejski poziom. Dostarczamy nasze produkty do firm z całej Europy, wszystkich zagranicznych oddziałów grupy ITM. Miło się pochwalić, że jesteśmy dostawcą Philipsa i Boscha.
Reklamujecie się w portalu 4metal.pl - nowym medium zrzeszającym i opisującym branżę metalową. Jakie wrażenia?
- Zdecydowaliśmy się na współpracę z Wami, ponieważ szukaliśmy odpowiedniego i kompetentnego medium, jakie byłoby w stanie przekazać informacje o naszej firmie. Rozwój Internetu jest coraz dynamiczniejszy. Uznaliśmy, że ta droga będzie skuteczna w pozyskiwaniu nowych klientów. Nie myliliśmy się. Większość firm, które zgłaszają się do nas, dowiedziało się o PMP z portalu 4metal.pl.
Pewnie, jak każdy szef sprzedaży dużo pan pracuje. Jak spędził pan urlop?
- Pracuję w nielimitowanym i często bardzo długim czasie pracy. Udało mi się wyrwać na dwa tygodnie i odpocząć. O urlopie już zapomniałem... (śmiech)
Jakie ma pan hobby?
- Jeżdżę na rowerze i gram w halową piłkę nożną. W ten sposób udaje mi się skutecznie odreagować stresy.
Rozmawiał:
Wojciech Andrzejewski
Szczegóły firmy | Dołącz się |
---|
|
|||||||
|
|||||||
|